MINULOST V roce 1981 usedl Jan Vonka poprvé za volant automobilu v orientačních soutěžích a od té doby se do podvědomí široké veřejnosti zapisuje VONKA RACING jako firma zabývající se automobilovým sportem. K vrcholům úspěchů VONKA RACING patří...

Životopis

MINULOST
V roce 1981 usedl Jan Vonka poprvé za volant automobilu v orientačních soutěžích a od té doby se do podvědomí široké veřejnosti zapisuje VONKA RACING jako firma zabývající se automobilovým sportem.
K vrcholům úspěchů VONKA RACING patří účast v předkvalifikaci nejnáročnějšího a nejslavnějšího závodu automobilů na světě, a to 24 hodinovky ve francouzském Le Mans v roce 1995. Pro tento závod si VONKA RACING zajistila jeden z nejlepších sportovních prototypů, slavné PORSCHE 962 K8 (vítěz kategorie WSC a 6. místo absolutně v Le Mans 1994) a PORSCHE 911 GT-2. Tomuto startu předcházelo testování na Floridě v USA a spolupráce s několika předními zahraničními týmy a jezdci.

Od roku 1996 nahradily ve Vonka Racing sportovní prototypy cestovní závodní automobily. Firma se rozhodla pro nejsilněji zastoupenou skupinu "N" a vybavila se dvěma automobily BMW M3. Rok 1997 se stal rokem vývoje a přípravy a rok 1998 přinesl již první mimořádně dobré výsledky srovnatelné se špičkovými automobily ladičů, jako je KRÁMSKÝ nebo KELLENERS, na Mistrovství Evropy. V národním mistrovství se dokázal udržet krok s mimořádně silnými automobily FORD COSWORTH.
V roce 1999 se tým posunul ještě více dopředu, podařilo se vyhrát závod ze seriálu Mistrovství Evropy a v roce 2000 obsadil třetí místo absolutně ve skupině N a zároveň byl nejrychlejší mezi vozy s poháněnou jednou nápravou.

SOUČASNOST
V roce 2001 tým vyhrál skupinu v závodech do vrchu mistrovství ČR. Na konec roku 2001 přibyl do týmu špičkový závodní vůz pro vytrvalostní okruhové závody - PORSCHE 911 GT3 RS.
Rok 2002 přinesl vítězství ve skupině GT v mistrovství Evropy, traťové rekordy skupiny GT na všech tratích v ME, zisk titulu Mistr ČR v závodech do vrchu a start v závodě mistrovství světa FIA GT.
Rok 2003 byl hlavně zaměřen na mezinárodní mistrovství ČR na okruhu ve sprintu a ve vytrvalostních závodech. Po velmi úspěšné sezóně jezdec Jan Vonka obsadil 3. místo absolutně a ve třídě. Prestižní 6ti hodinový závod "Agrotec Prima Epilog" posádka BMW M3 (Vonka - Vencálek) dokončila na výborném 3. místě absolutně.
Rok 2004 patřil Mistrovství světa FIA GT, kde tým Vonka Racing absolvoval bez tří závodů celý seriál. Přestože byl absolutním nováčkem v této soutěži a jako jeden z mála malým soukromým týmem mezi továrními dravci, nevedl si vůbec špatně. Celkové 6. místo týmu a 12. místo Jana Vonky je velmi hodnotným a zaslouženým výsledkem.
I v roce 2005 se tým Vonka Racing zúčastnil tentokrát již celého šampionátu FIA GT. I když první dva závody pro nás skončily nehodami, v průběhu dalších závodů jsme si již vedli natolik dobře, že v polovině sezóny jsme se dostali na průběžné 3. místo v hodnocení týmů skupiny GT2. Na 3. místě jsme se drželi několik závodů. Nakonec jsme bohužel tuto příčku neudrželi. Italský tým, který nám šlapal na paty zakoupil zcela nový vůz Porsche 996 GT3 RSR a s touto technikou již nebylo možné závodit. Celkové 4. místo týmu a 8. místo Jana Vonky je pro celý tým tím nejlepším možným výsledkem, kterého šlo dosáhnout.
Začátek sezóny 2006 jsme pojali velkolepě. Jako první český tým jsme se totiž ocitli na startu jednoho z nejprestižnějších závodů světa - 12 Hours Sebring. Závod v Sebringu patří do série závodů American Le Mans Series - vytrvalostních závodů sportovních vozů a je prohlašován za nejnáročnější závod na světě. Většinu tratě totiž tvoří panelové tvárnice, které poukazují na historii vojenského letiště, které se zde původně nacházelo.
Další "peckou" této sezóny je bezpochyby start Jana Vonky v závodě Mistrovství světa cestovních vozů WTCC v Brně a zisk cenného bodu do celkového hodnocení šampionátu.

BUDOUCNOST
Jednou jsme měli možnost stát po boku nejslavnějších týmů a jezdců v závodě závodů, v předkvalifikaci 24h Le Mans (Fr). Jelikož naší filosofií je účast našeho závodního týmu v tomto a v jiných závodech s technikou, která vznikne v našich dílnách, přizpůsobujeme tomuto cíli celou strategii našeho úsilí.