Studovala balet u Sarah Taylorové a hudbu a herectví u Didi Clarkové v Los Angeles. Na Broadwayi debutovala 1981 úlohou baseballové šampionky Rachel (Jackie) Robinsonové v muzikálu První (1981). Daleko výrazněji však na sebe upozornila 1983 rolí...

Životopis

Studovala balet u Sarah Taylorové a hudbu a herectví u Didi Clarkové v Los Angeles. Na Broadwayi debutovala 1981 úlohou baseballové šampionky Rachel (Jackie) Robinsonové v muzikálu První (1981). Daleko výrazněji však na sebe upozornila 1983 rolí Julie La Verne, za jejíž ztvárnění v obnovené inscenaci Kernova a Hammersteinova muzikálu Loď komediantů na jevišti Houston Grand Opera byla nominována na cenu Tony (tutéž roli si zopakovala 1994 v broadwayském provedení).

Své pěvecké a pohybové schopnosti, na nichž postavila také svou vlastní pódiovou show Lady Day at Emerson's Bar and Grill, uplatnila před film. kamerou, kde vytvořila pozoruhodné portréty osudových zpěvaček a tragické postavy mulatek: drogově závislá rocková zpěvačka, jedna ze tří sester (Irene Caraová, Dwan Smithová) pěveckého tria, v hudebním dramatu Sparkle (r. S. O'Steen).

Dále si zahrála jako temperamentní barová zpěvačka Lila Rose Oliverová, o jejíž přízeň usiluje černý stepař (Gregory Hines), v hudebním retrosnímku o válce gangů Cotton Club (r. F. F. Coppola); půvabná jazzová zpěvačka Darcey Leighová, přítelkyně znamenitého, ale heroinem a alkoholem podlomeného saxofonisty (Dexter Gordon), v psychologickém životopisném dramatu Kolem půlnoci (r. B. Tavernier).

Zaujala rovněž jako podváděná manželka úspěšného černošského architekta (Wesley Snipes), v milostném dramatu Horečka džungle (r. S. Lee). Po boku černošského komika Richarda Pryora si vyzkoušela i účinkování v komediálním žánru (Která cesta vede nahoru?, Brewsterovy milióny). Vedle herectví se věnuje nadále pěvecké kariéře; nahrála písňové album Natural Love (1992, Přirozená láska).