Vyrůstala v pařížské čtvrti Montparnasse jako dcera váženého burzovního makléře a malířky. Od své dětské touhy stát se herečkou neupustila ani v klášterní škole Notre-Dame de Sion, kde byla podrobena přísnému výchovnému a vzdělávacímu režimu....

Životopis

Vyrůstala v pařížské čtvrti Montparnasse jako dcera váženého burzovního makléře a malířky. Od své dětské touhy stát se herečkou neupustila ani v klášterní škole Notre-Dame de Sion, kde byla podrobena přísnému výchovnému a vzdělávacímu režimu. Když jí bylo šestnáct let, obsadil ji přítel jejího kmotra, režisér Christian Stengel, do svého filmu Zpívám, jehož protagonistou byl zpěvák Charles Trenet.

Po několika dalších film. epizodách, které hrála pod pseudonymem Micheline Michelová, začala navštěvovat herecké kurzy Raymonda Rouleaua a Reného Simona; tam ji objevil režisér G. W. Pabst a svěřil jí ústřední part chovanky internátní školy Jacqueline Presleové, pokoušející se o sebevraždu, aby usmířila znesvářené rodiče, v rodinném dramatu Děvčata v nesnázích. Za tuto roli obdržela jako herecká naděje Cenu Suzanne Bianchettiové.

Příjmení hrdinky pak přijala natrvalo jako své umělecké jméno. Během německé okupace, kdy vystřídala na výsluní slávy Danielle Darrieuxovou, zosobňovala na film. plátně typ současné francouzské dívky, která občas podléhá romantickým náladám, ale dokáže si tropit žerty sama ze sebe i ze svého okolí.

Mezinárodní popularitu jí přinesly těsně po válce dvě charakterově odlišné, dramaticky vyhrocené úlohy mladých žen, z nichž každá zachází se svou ctí jiným způsobem: opovrhovaná a statečná prostitutka Eliška Roussetová, zvaná Kulička, která svým násilným činem demonstruje odpor proti pruské okupaci, ve společenské satiře podle dvou povídek Guy de Maupassanta Kulička (r. Christian-Jaque); snoubenka a manželka frontového vojáka Marta, o jejíž vášnivé lásce k mnohem mladšímu studentovi (Gérard Philipe) vypráví film. přepis stejnojmenného románu Raymonda Radigueta Ďábel v těle (r. C. Autant-Lara).

Když byla poč. 50. let na vrcholu své kariéry, dopustila se, podobně jako předtím její kolegyně Michèle Morganová a Danielle Darrieuxová, zásadního omylu, když se nechala zlákat do Hollywoodu. Krátké působení v tamních ateliérech a tři podružné role pro ni znamenaly velké zklamání a po umělecké stránce pro ni nebyly ničím přínosné.

Od postav sebevědomých milenek a kultivovaných salonních dam, které ztělesňovala v melodramatech a kostýmních filmech, postupně přešla k rolím matek a posléze i šaramantních babiček. Příležitostně spolupracovala s významnými zahraničními režiséry, hojně se uplatnila v TV a na divadle, kde slavila úspěch mj. v muzikálu Gigi a na jevišti Théâtre National Populaire po boku Jean-Clauda Brialyho a Françoise Fabianové v komedii Georgese Feydeaua Brouk v hlavě. Byla provdána za Michela Leforta (1945-48) a amerického herce a producenta Williama Marshalla (1949-54).