Sabina Remundová je dcerou herečky Ivy Janžurové. Starší dcera herečky Ivy Janžurové a divadelního režiséra Stanislava Remundy se na jeviště poprvé dostalala náhodou: v představení Vrátíš se ke mně po kolenou, s níž její rodiče objížděli...

Životopis

Sabina Remundová je dcerou herečky Ivy Janžurové. Starší dcera herečky Ivy Janžurové a divadelního režiséra Stanislava Remundy se na jeviště poprvé dostalala náhodou: v představení Vrátíš se ke mně po kolenou, s níž její rodiče objížděli republiku, jednou onemocněly obě herečky alternující menší roli a ona - protože uměla hru skoro celou nazpaměť - za ně pohotově zaskočila. Vystudovala hudebně-dramatický obor pražské konzervatoře, poté absolvovala i DAMU a v letech 1996-9 nastoupila do stálého angažmá v Mladé Boleslavi. V současnosti spolupracuje s Divadlem u hasičů, kde pokračuje v rodinném hraní se svou matkou a pod režijním vedením svého otce. Od roku 2001 je možné Sabinu zastihnout také na nové pražské scéně Divadla na prádle.

Před kamerou debutovala Sabina už jako malá komparsistka ve filmu JAK SE TOČÍ ROZMARÝNY. Účinkovala v několika tv inscenacích (např. VEČEŘE VE STUDENÉM DOMĚ, r. Ludvík Ráža) a také v koprodukčním filmu KRÁL POSLEDNÍCH DNŮ (r. Tom Telle).

Kromě herectví Sabinu vždycky lákalo psaní, které se postupně stává jejím hlavním zájmem. Podle jejího původního scénáře připravuje na jaře 2002 ČT film NA PSÍ KNÍŽKU (režie se ujme František Filip). Jako autorka a režisérka se chystá na podzim téhož roku pracovat na dalším vlastním scénáři s názvem MARYŠKA.

Postava těhotné Ilony v novém filmu Alice Nellis konečně představí tuto zajímavou tvůrčí osobnost široké veřejnosti.

Sabina Remundová o postavě Ilony

Miladinu druhou dceru, Zuzaninu sestru Ilonu - utahanou ženu v domácnosti, která odjíždí na výlet ve vysokém stupni těhotenství - ztvární Theodořina opravdická starší sestra, herečka Sabina Remundová. Ilona je z obou sester ta klidnější a zdánlivě méně průbojná, říká o své hrdince Sabina. Jsou různé důvody, proč lidé uzavírají svá trápení, své úzkosti sami v sobě. To, že navenek nezjevují své emoce v takové míře jako ostatní, ale neznamená, že je nemají. Naopak. Těhotenství a mateřství probouzí v Iloně bojovného ducha. Rozhodla se vydobýt si v rodině větší pozornost, vystoupit z představy, jakou si o ní utvořili ostatní...

Ilonino rozhodnutí odjet se zbytkem rodiny na Slovensko zprvu vypadá jen jako truc zklamané manželky. Její odhodlání, podniknout dalekou cestu ve vysokém stupni těhotenství, se může zdát velmi pošetilé a riskantní. Pro ni je ale osvobozujícím krokem ke změně, odvážným počinem, říká Sabina. Poklidná jednotvárnost manželství s Vítkem, může být tímto ´vzrušením´ osvěžena. I blízkost s matkou je v podmínkách jejich zvláštního putování zbavená ´pout domova´ a návyků. Přestože se o tom nemluví, hledají s matkou a sestrou cestu k sobě. Sblížení.

Rodinné sbližování ale v tomto filmu neprobíhá vždy zrovna idylicky. Že se láska a blízkost lidí, paradoxně, projevuje i opačně - potyčkami, hádkami - a laskavost a něha má často hrubou slupku, je pro mě na Iloně krásné a lidské, říká Sabina. I kdyby jediným důvodem k Ilonině účasti na rodinném výletě byla snaha rozdmýchat žár v srdci jejího ´teplákového´manžela, bylo by to veliké a důležité drama. Legrační, pro toho, kdo se dívá, a opravdové pro mnoho z nás, kteří více či méně úspěšně bojujeme se stereotypy ve vztazích i v životě vůbec.

Také Sabina Remundová se na svou roli pečlivě připravovala. Studovala například pocity a zvyky těhotných žen, trénovala jejich komíhavou chůzi, podpírání bolavých zad i dýchání břichem. Jeden z přihlížejících diváků ocenil její výkon přímo na place, když jí coby nastávající mamince daroval krásný vinný hrozen, aby měla v požehnaném stavu dost vitamínů. Na Sabinin vzdutý život však podobně reagovali také členové štábu. Mnozí zapomínali, že jde o přivázaný polštářek, a o pauzách Sabině starostlivě přistrkovali židle, aby jí prý neotékaly nohy. Zdaleka nejvíc zmaten byl ovšem bulvární tisk, který začal o Stanislavu Remundovi psát jako o šťastném dědečkovi.