Poprvé si zahrál v ochotnickém souboru ve svých jedenácti letech. Od té doby se divadlo stalo neodmyslitelnou součástí jeho života. Již během studií režie a herectví na Státní akademii divadelních umění v Moskvě (dnes Ruská akademie divadelních...

Životopis

Poprvé si zahrál v ochotnickém souboru ve svých jedenácti letech. Od té doby se divadlo stalo neodmyslitelnou součástí jeho života. Již během studií režie a herectví na Státní akademii divadelních umění v Moskvě (dnes Ruská akademie divadelních umění) hrál v moskevském Centrálním ruském dětské divadle (dnes Ruské akademické divadlo pro mládež), v němž pak zůstal ve stálém angažmá až do roku 2000. Přestože tu byl obsazován do hlavních rolí, rozhodl se ze dne na den opustit tuto slibnou divadelní kariéru a odjet za svou láskou, herečkou brněnského HaDivadla, do České republiky.

Zde se musel vyrovnat nejen s existenčními problémy, ale také s nepříliš vstřícným postojem imigračních úřadů. Zpočátku se živil jako číšník, umývač oken, roznašeč letáků či zpěvák v ruských barech v Karlových Varech. Později mu přátelé z uměleckého prostředí (například Marek Daniel, Tomáš Matonoha, Luboš Veselý, Marie Ludvíková, Alice Stuchlíková, Januš Krys, Matěj Růžička, Patrik Bořecký, Jiří Vyorálek aj.) pomohli s návratem k divadlu.

Začínal na scéně brněnského HaDivadla, kde se představil nejen jako herec, ale i jako režisér (mimo jiné v inscenacích Moskva-Petuški, Král Oidipus, Deadwood, Krasonauti aj.). Později spolupracoval také s brněnským Divadlem v 7 a půl (například hra Play Chaplin!, na níž se spolupodílel také režijně) nebo se Stavovským divadlem v Praze (hra Rodinné sídlo).

V roce 2005 mu velkou popularitu přinesla role Hrihorije v nekonečném seriálu Ulice, která zatím patří k jeho největším rolím v České republice.

I když se dnes objevuje takřka denně na televizních obrazovkách, divadlo zůstává i nadále jeho srdeční záležitostí. Dlouhodobě spolupracuje například s pražským Divadlem v Celetné, kde režíroval dramata Alexandra Stroganova Ornitologie a Vertigo. V poslední době také nastudoval v Malém Nosticově divadle v Praze Stroganovo drama Divertisment či v pražském A Studiu Rubín divadelní hru Kennedyho děti, v níž si rovněž zahrál. V dalších rolích jej můžeme vidět například v Divadle Na Fidlovačce v muzikálu Hledá se muž. Zn. Bohatý! či v Divadle v Celetné v Hamletovi. Objevil se rovněž v jednoaktovce Jednou v noci uváděné v Boudě u Národního divadle v rámci projektu Egon Bondy v Boudě.

Kromě herectví a režírování si vyzkoušel také pedagogickou činnost. Na Divadelní fakultě JAMU v Brně vedl jeden rok hodiny improvizace.