Po dvou letech odborné herecké průpravy na konzervatoři v Amiensu pokračovala v dalším vzdělávání 1985-88 u Jean-Pierra Vincenta a Michela Bouqueta na pařížské Státní konzervatoři dramatického umění. První profesionální zkušenosti před kamerou...

Životopis

Po dvou letech odborné herecké průpravy na konzervatoři v Amiensu pokračovala v dalším vzdělávání 1985-88 u Jean-Pierra Vincenta a Michela Bouqueta na pařížské Státní konzervatoři dramatického umění. První profesionální zkušenosti před kamerou začala sbírat ještě během studií, kdy byla dokonce nominována na Césara 1987 za roli zdánlivě nemocné chráněnky TV moderátora (Philippe Noiret), jehož zločinecké praktiky se pokouší odhalit mladý novinář (Robin Renucci), v psychologickém thrilleru s detektivní zápletkou Masky (r. C. Chabrol).

Mezinárodní popularitu, Césara 1990 a Cenu Romy Schneiderové 1991 jí vynesla úloha půvabné Roxany, o jejíž přízeň soupeří několik šlechticů, ve film. adaptaci slavného romantického dramatu Edmonda Rostanda Cyrano de Bergerac (r. J.-P. Rappeneau). Další úspěšnou roli, s níž se ucházela o Césara 1991, vytvořila v historickém hudebním snímku Všechna jitra světa (r. A. Corneau), kde ztělesnila starší dceru učitele hry na violu da gamba (Jean-Pierre Marielle), ke které vzplane milostnou vášní mladý žák jejího otce (Guillaume Depardieu).

Po několikaleté pauze se připomněla hlavní rolí třicetileté studentky antropologie Claire, o jejímž pobytu na neurologické klinice pojednává psychologické drama podle jedné kapitoly románu Siri Hustvedtové Pokoj čarodějek (r. C. Miller).