Je synem bankovního úředníka a zdravotní sestry. Bez odborného vzdělání a divadelní průpravy se začal věnovat herectví od dvanáct let, kdy byl v konkurzu vybrán do role synka ze zámožné rodiny Moma, jenž díky záměrné záměně po porodu vyrůstá...

Životopis

Je synem bankovního úředníka a zdravotní sestry. Bez odborného vzdělání a divadelní průpravy se začal věnovat herectví od dvanáct let, kdy byl v konkurzu vybrán do role synka ze zámožné rodiny Moma, jenž díky záměrné záměně po porodu vyrůstá dvanáct let v proletářské rodině, v komedii Život je dlouhá poklidná řeka (r. É. Chatiliez).

Jako talentovaný samouk dostával další příležitosti před kamerou, kde si vylepšoval pověst, honoráře a hereckou techniku po boku zkušených kolegů ve filmech renomovaných i začínajících režisérů.

Vedle Charlese Aznavoura a Françoise Arnoulové, kteří hráli jeho prarodiče, zaujal coby dospívající hrdina Jules v dramatu Vesnická léta (r. Ph. Leriche).

První velké uznání (Cena Michela Simona 1997 a nominace na Césara 1996) mu vynesla úloha svéhlavého zločince Jimmyho Fontany v rodinném dramatu s kriminální zápletkou Zloději (r. A. Téchiné).

Stále přesvědčivěji dokazoval, v jak širokém pásmu postav se dokáže pohybovat. Od pornoproducenta Davida v černé existenciální studii mravů Již mrtví (r. O. Dahan) přes autentickou postavu spisovatele Alfreda de Musset v historickém melodramatu Děti století (r. D. Kurysová), až k rozpornému královskému majestátu Ludvíka XIV. v kostýmní kreaci Král tančí (r. G. Corbiau).

Zatím vrchol jeho kariéry představuje kontroverzní psychodrama podle románu Elfriedy Jelinkové Pianistka (r. M. Haneke), kde za svůj výkon v úloze studenta elektrotechniky a klavíristy-samouka Waltera Klemmera, který svede sexuálně vyšinutou učitelku klavíru (Isabelle Huppertová), byl oceněn na MFF v Cannes 2001.