Po studiu na pařížském Lyceu Carnot navštěvoval herecké kurzy Françoise Florenta, další hereckou průpravu absolvoval v Centre de la rue Blanche a u Reného Simona na Státní konzervatoři dramatického umění, kterou ukončil se třemi prvními cenami v...

Životopis

Po studiu na pařížském Lyceu Carnot navštěvoval herecké kurzy Françoise Florenta, další hereckou průpravu absolvoval v Centre de la rue Blanche a u Reného Simona na Státní konzervatoři dramatického umění, kterou ukončil se třemi prvními cenami v oborech klasické i moderní komedie a zahraničního divadla. 1971 nastoupil jako stipendista do angažmá v divadle Comédie Française (řádným členem se stal teprve 1977), na jehož jevišti se představil v Rostandově Cyranovi de Bergerac, v Shakespearově Hamletovi, v Molièrových komediích Měšťák šlechticem, Don Juan, Lakomec a Versailleská improvizace, v hrách Stefana Zweiga Volpone, Alfreda de Musseta Lorenzaccio a Pierra Corneillea Cid.

V roce 1981 opustil tuto první francouzskou scénu, aby se plně věnoval hereckým aktivitám v TV a zejména ve filmu, kde se začal objevovat už od poč. 70. let. Před kamerou debutoval titulní rolí mladého pátera Serge Moureta ve volné adaptaci románu Émila Zolly Hřích abbého Moureta (r. G. Franju). Hned svými dalšími film. party naznačil, že jeho naturelu a tělesnému vzhledu velmi dobře odpovídají postavy romantických hrdinů, jejichž oduševnělost se sváří s jakýmsi rysem běsovství a cynismu: francouzský fotograf Francis Leroy, který hledá se svou ženou fotografkou (Geneviève Bujoldová) uplatnění na Divokém západě, v melodramatickém antiwesternu Jiný muž, jiná šance (r. C. Lelouch).

Také si zahrál jako vesnický mládenec Colinot Košilatý, hledající ve světě svoji unesenou snoubenku (Ottavia Piccolová), v historické milostné komedii z 15. století Příběhy velmi dobrého a veselého Colinota Košilatého (r. N. Companeezová); poručík a posléze známý herec Francis Roman, k němuž citově vzplane aristokratická dívka (Evelyn Bouixová), v životopisném snímku o milostném vztahu zpěvačky Edith Piafové a boxera Marcela Cerdana Edith a Marcel (r. C. Lelouch); démonický režisér Lucas Kiesling, který k sobě připoutá mladou fotomodelku (Valérie Kapriská), v kontroverzním filmu Veřejná žena (r. A. Zulawski).

Ačkoliv se nikdy nevěnoval zpěvu, překvapil pěveckým výkonem, jaký podal v úloze zpěváka, kytaristy, textaře a skladatele Orfea, o jehož velké tragické lásce k japonské manželce (Keito Itová) pojednává film. variace antického mýtu o Orfeovi Parking (r. J. Demy). Mnohé postavy, jež ztvárnil na divadle, vytvořil také v mnoha TV inscenacích (Marianniny rozmary, Lakomec, Lorenzaccio, Lásky Jakuba Fatalisty). 1986 natočil autorský film Ukradli Charlieho Spencera, v němž zároveň ztělesnil ústřední postavu bankovního úředníčka, oddávajícího se film. snům.