Pochází z Prostějova, kde v dětství navštěvoval dramatický kroužek. Když se rozhodoval, co po maturitě, řekl si při pomyšlení na herectví: „Proč to nezkusit?“. Výchovný poradce na gymnáziu v něho ale velké naděje nevkládal - Igor se od něj...

Životopis

Pochází z Prostějova, kde v dětství navštěvoval dramatický kroužek. Když se rozhodoval, co po maturitě, řekl si při pomyšlení na herectví: „Proč to nezkusit?“. Výchovný poradce na gymnáziu v něho ale velké naděje nevkládal - Igor se od něj dozvěděl, že pokud se dostane na JAMU, poradce sní svůj kartáček na zuby. Možná i to bylo pro Igora takovou motivací, že se na JAMU dostal (poradce ale následně kartáček nesnědl). JAMU absolvoval rolí Fernanda de Champlatreux v tehdejším nastudování Mam´zelle Nitouche na prknech MdB.

Jeho prvním a zatím jediným angažmá se stalo Městské divadlo Brno, kde si také zahrál svou nejbližší, nejoblíbenější a zároveň nejtěžší roli – Cyrana z Bergeracu. Baví ho hrát i shakespearovské postavy a další role, které mu vyhovují, jsou od amerických autorů (O´Neill, Williams), protože vyžadují opravdové, civilní herectví. Igora jste však mohli vidět i v mnoha jiných - komických i tragických – rolích. Z činohry to byly např.: Plantagenet (Alžběta Anglická), Kamil Champsboisy (Brouk v hlavě), Rodrigo (Othello), Větříček (Amadeus), Alexej Bulanov (Les), Mercuzio (Romeo a Julie), Matouš Lévi a Ivan Bezprizorný (Mistr a Markétka), Václav (Naši furianti), La Roche (Parazit), Biron (Marná lásky snaha), Flaméche (Manželství na druhou aneb Barillonova svatba), Orin (Smutek sluší Elektře), Kápo (Dvě gorily proti mafii), Taber (Přelet nad kukaččím hnízdem), Nadporučík Lukáš (Osudy dobrého vojáka Švejka), Vévoda z Buckinghamu a Cranmer (Král Jindřich VIII.), Kapitán Brice (Arkádie), Antonio (Bouře), Lisadro a Alberto (Znamení kříže), Asistent režie (Ginger a Fred), Jupiter (Amfitryon), První úředník gestapa (V jámě lvové), Petr Alexandrovič Pahlen (Smrt Pavla I.), Král (Deník krále), Babberly (Charleyova teta), Anibal (Vrátila se jednou v noci), Athos (Tři mušketýři). Zahrál a zazpíval si i roli Dona Juana v barokní komedii Kamenný host aneb Prostopášník.

Cizí mu nejsou ani role muzikálové – ba naopak, ztvárnil jich skutečně mnoho, byly to: Theseus (Sny svatojánských nocí), Riff (West Side Story), Atlant (Babylon), Bedřich Škoda -Vrchovský (My Fair Lady (ze Zelňáku) ), Rudi (Svět plný andělů), Kabaretiér (Cabaret), Otec (Máj), Hrabě Muffat de Beauville (Nana), Kaifáš (Jesus Christ Superstar), Poseidón (Odysseia), Sarastro (Magická flétna), Sziladí (Cikáni jdou do nebe), Clyde (Čarodějky z Eastwicku), Proutkař (Markéta Lazarová). V muzikálu Hair si zahrál Psychologa a Důstojníka George a ve Hře o lásce, smrti a věčnosti Robespierra. Čistě taneční role ho potkala v muzikálu Radúz a Mahulena, kde tančil postavu Stínu, a zahrál a zazpíval si i v operetách Netopýr (Dr. Falke), Orfeus v podsvětí (Jupiter) a nyní ho můžeme vidět v operetce Mam'zelle Nitouche v roli Célestina. Účinkuje také v koncertním představení Muzikály z Broadwaye a v koncertní verzi Jesus Christ Superstar zpíval party Kaifáše.

V MdB však už není jen hercem. Od 1. 7. 2003 je Igor uměleckým šéfem operety, která se pod jeho křídly začíná v Brně opět probouzet k životu. Kromě toho několik let úspěšně režíroval slavnostní vyhlášení divácké ankety Křídla a třikrát získal cenu pro nejoblíbenějšího herce – za sezony 1996/1997, 2002/2003 a 2003/2004.

Dále Igor hostoval v Národním divadle v Brně v roli Dona Lockwooda v muzikálu Zpívání v dešti a v Národním divadle v Praze v baletu Lucrezia Borgia, kde hrál roli Cesara Borgia. Vidět jste jej mohli i v G-Studiu v koncertním představení Viva Muzikál II aneb Kapky deště z Broadwaye a Viva Broadway Night.

V televizi jste Igora mohli vidět v několika televizních pohádkách (Zakletý vrch, Sedmero krkavců, O princezně se zlatým lukem, Duhová panna, Jak přišli kováři k měchu) či v seriálu Četnické humoresky.

Igor rád čte ruské klasiky – Dostojevského a Tolstého, líbí se mu i Hemingway, rád si přečte ale i Viewegha. Z filmů má nejraději ty české – Výchova dívek v Čechách nebo staré černobílé „klasiky“. S chutí se také podívá na Amadea od Miloše Formana. Přednost dává klasické hudbě a jazzu či swingu, i když si jako většina muzikálových herců nejlépe odpočine v tichu.

A jaké ingredience jsou pro něj důležité ke spokojenému životu? „Kdybych zkoušel krásnou roli, měl všechny soukromé věci v pořádku a všichni kolem mě by byli zdraví, tak bych byl opravdu spokojený.“