Herectví studoval na Konzervatoři v Lille (1977-78) a kariéru zahájil v divadle Théâtre de la Salamandre (1979-83), kde hrál mj. v Racinově tragédii Britannicus a v Gorkého dramatu Na dně. V letech 1983-84 účinkoval na jevišti divadla Atelier...

Životopis

Herectví studoval na Konzervatoři v Lille (1977-78) a kariéru zahájil v divadle Théâtre de la Salamandre (1979-83), kde hrál mj. v Racinově tragédii Britannicus a v Gorkého dramatu Na dně.

V letech 1983-84 účinkoval na jevišti divadla Atelier Christana Rista v Horváthově dramatu Kazimír a Karolína a v Shakespearově Kupci benátském.

Ve filmu poprvé zaujal rolí policisty Josepha, který se zamiluje do titulní hrdinky-teroristky (Maruschka Detmersová), v dramatu inspirovaném Mériméovým románem a Bizetovou operou Křestní jméno Carmen (r. J.-L. Godard).

Další výraznou postavu, divadelního režiséra, jehož tvůrčí úsilí zkomplikuje vztah ke dvěma ženám (Mireille Perrierová a Anne Wiazemskyová), v psychologickém melodramatu Ona stojí dlouhé hodiny ve světle reflektoru (r. Ph. Garrel).

Milostnými vášněmi se zabývá také psychologické drama Isabellino pokušení (r. J. Doillon), v němž vytvořil klíčovou postavu iniciátora konfliktů Bruna, za jejíž ztvárnění byl nominován na Césara 1985.

Jako jeden ze čtveřice bratrů se objevil v rodinném dramatu Bratři Gravetové (r. R. Feret).

Často účinkuje rovněž v TV a hrál také v krátkých filmech Canal Saint-Martin (1984; r. Philippe Venault) a Ballades (1984; r. Catherine Corsiniová).