Je třetím ze sedmi dětí herečky Maureen O'Sullivanové a režiséra Johna Farrowa. Navštěvovala církevní školy v Madridu, Londýně a Los Angeles, neboť původně chtěla vstoupit do kláštera. Jako devítiletá prodělala dětskou obrnu, z níž se uzdravila...

Životopis

Je třetím ze sedmi dětí herečky Maureen O'Sullivanové a režiséra Johna Farrowa. Navštěvovala církevní školy v Madridu, Londýně a Los Angeles, neboť původně chtěla vstoupit do kláštera. Jako devítiletá prodělala dětskou obrnu, z níž se uzdravila bez trvalých následků. V roce 1963 debutovala úlohou Cecily v mimobroadwayské inscenaci Wildeovy komedie Jak je důležité míti Filipa.

Do širšího diváckého povědomí se zapsala rolí Allison MacKenzieové v TV seriálu Peyton Place (1964-66, Peytonův Hrádek). Na konci 60. let, okouzlena hnutím hippies a orientálními filosofiemi, odjela do Indie. V letech 1975-76 působila na londýnských scénách, kde se jako host Royal Shakespeare Company představila mj. v Shakespearových hrách Večer tříkrálový a Sen noci svatojánské.

Světovou popularitu, cenu na MFF v Rio de Janeiru 1969 a Donatellova Davida 1969 jí přinesla role zneurotizované těhotné Rosemary Woodhouseové, která podlehne představě, že se stala obětí spiknutí čarodějů, ve film. adaptaci románu Iry Levina Rosemary má děťátko (r. R. Polanski).

Její pihovatá tvář lemovaná klukovsky střiženým účesem a útlá postava ji předurčily pro role křehkých, snadno zranitelných a přecitlivělých dívek, které se odmítají přizpůsobit běžným společenským normám a usilují o vnitřní svobodu: záhadná Cenci Engelhardová v psychologickém dramatu Tajný obřad (r. J. Losey), lásku hledající Mary v komorní milostné etudě John a Mary (r. P. Yates) nebo nešťastně zamilovaná Daisy Buchananová ve film. přepisu románu F. S. Fitzgeralda Velký Gatsby (r. J. Clayton).

Zásadní zlom v její umělecké kariéře i osobním životě znamenalo setkání s komikem, hercem, literátem a film. tvůrcem Woodym Allenem, v jehož nostalgických komediích a komorních dramatech ztělesnila od 1982 plejádu hrdinek nejrůznějších charakterů a osudů, které se však navzdory nepříznivým okolnostem a vlastním slabostem snaží naplnit své ambice a milostné touhy: pragmaticky dravá dekoratérka Tina Vitaleová v hořké komedii o neúspěšném broadwayském agentovi Danny Rose z Broadwaye.

Její další role byla ušlápnutá manželka a servírka Cecílie, k níž promlouvá její idol z film. plátna, v satirickém retropříběhu z doby hospodářské krize Purpurová růže z Káhiry; herečka Hana v hořké komedii o příslušnících newyorské umělecké rodiny Hana a její sestry; prostoduchá prodavačka cigaret Sally Whiteová, odhodlaná učinit cokoliv, aby se stala zpěvačkou, v nostalgickém portrétu chudé židovské rodiny z přelomu 30. a 40. let Zlaté časy rádia; citově labilní fotografka Lane v komorním psychologickém dramatu Září.

Také si jako TV produkční Halley Reedová ve smutné komedii s detektivní zápletkou Zločiny a poklesky; bohatá, leč frustrovaná katolička Alice v Alici; polykačka mečů z kočovného cirkusu Irmy v expresionisticky poetické tragikomedii Stíny a mlha; klamaná manželka Judy Rothová v hořké komedii o rozpadu dvou manželství Manželé a manželky.

O jejím životě a kariéře vznikl hraný TV film Love and Betrayal: The Mia Farrow Story (Láska a zrada: Příběh Mii Farrowové; r. Karen Arthurová), v němž titulní roli vytvořila Patsy Kensitová. Poprvé byla M. F. provdána 1966-68 za slavného zpěváka a herce Franka Sinatru a 1970-79 byla manželkou hudebního skladatele a dirigenta André Previna. V letech 1982-92 žila a pracovala s W. Allenem, s nímž má syna Satchela.

Kromě toho, že je matkou čtyř vlastních dětí, adoptovala ještě několik dalších, často asijských a tělesně postižených dětí. Při příležitosti návštěvy MFF v Karlových Varech 1995 se zastavila také v Praze, kde se setkala mj. s prezidentem Václavem Havlem. Je autorkou memoárové knihy What Falls Away, a Memoir (1997, Co pomíjí: Vzpomínky).