Patrik Stoklasa našel praktické uplatnění v divadle. Nejprve získal roli ve hře Pokušení svatého Antonína v Semaforu po boku Jiřího Suchého a Jitky Molavcové, následovaly hry I ty zpíváš si ty hity, 80 svíček na ztraceným dortu a jiné. Dlouho na...

Životopis

Patrik Stoklasa našel praktické uplatnění v divadle. Nejprve získal roli ve hře Pokušení svatého Antonína v Semaforu po boku Jiřího Suchého a Jitky Molavcové, následovaly hry I ty zpíváš si ty hity, 80 svíček na ztraceným dortu a jiné. Dlouho na sebe nenechaly čekat ani herecké příležitosti v muzikálech. V Kleopatře ztvárnil Ptolemaia. Svůj talent výrazně předvedl v Rebelech, kde alternoval jako Eman a Olda. Připravoval se na muzikál Tři mušketýři a Miss Saigon. Před kamerou stál při natáčení několika televizních inscenací a filmů, tím posledním byl snímek Filipa Renče Román pro ženy.

Ačkoli se na obrazovce ukázal minimálně, paradoxem zůstává, že v soutěži Česko hledá Superstar na sebe upozornil nejvíc. Hned v úvodu přiznal obavy z postupu do dalšího kola, který by pro něj znamenal prohranou sázku s moderátorkou soutěže. Porotě se představil s písní Robbieho Williamse a rozhodně nezklamal. A tak mu nezbylo nic jiného než koupit Laďce Něrgešové výhru - boty. Soutěží procházel bez problémů a porota ho považovala za jednoho z favoritů. Ovšem těsně před branami semifinále na vlastní žádost odstoupil, protože jeho divadelní závazky nešly sloučit se smluvními požadavky soutěže. Nechci zpochybňovat výkony ostatních soutěžících, ale nebýt odstoupení Patrika Stoklasy mohla mít finálová desítka zcela jiné obsazení a Sámer Issa silnou konkurenci.

Nicméně po půl roce po zmizení s televizních obrazovek byl na vrcholu své dosavadní kariéry. Po říjnové derniéře Rebelů dostával další divadelní i filmové nabídky, účastnil se řady akcí a prostřednictvím své manažerky Šárky Grossové vystupoval na předvolebních koncertech na podporu ČSSD. V Olomouci tomu nebylo jinak. Přišel. Zazpíval. Poděkoval. Odložil mikrofon a nastoupil spolu s kolegou zpěvákem Karlem Černochem do Mercedesu Vito, který je měl odvézt do Prahy. Blízko Brna ale auto narazilo v plné rychlosti do dodávky. Ze čtyř osob vyvázli tři se zlomeninami, čtvrtý - nejmladší - Patrik Stoklasa byl ihned v kritickém stavu převezen do brněnské nemocnice. Během čtyř dnů usilovali lékaři o nemožné. Bortící se střecha auta mu uřízla část hlavy. Silný náraz poranil plíce a další vnitřní orgány. Jeho zranění byla neslučitelná se životem. Kdyby přežil, zůstal by na doživotí ochrnutý a nemohl by ani mluvit. Pro člověka, který žil pro zpěv a divadlo, by se život stal utrpením. Svůj nejdůležitější boj prohrál 23. října v odpoledních hodinách.

Případu si začal všímat i tisk. Deník Blesk mapoval Patrikův zdravotní stav od autonehody, následné smrti, až po medializovaný pohřeb. Ten se uskutečnil v Divadle Broadway, na jehož prknech si Patrik ještě dva dny před nehodou vychutnával zasloužený úspěch. Někteří ho sice odsuzovali za blízké vztahy s rodinou Stanislava Grosse, ale musel být zřejmě něčím víc než pouhým chráněncem premiérovy ženy, když mu na poslední rozloučení přišla vzdát čest řada osobností od Báry Basikové až po Filipa Renče. Jiří Suchý ho označil za "...kluka, který je jinde a kde je, do toho nikomu nic není...".

Podle odborníků měl všechny předpoklady vydobýt si stálou pozici na české scéně. Svými výkony si den po dni pomalu otevíral dveře do světa showbusinessu, zlomkem vteřiny se mu navždy zavřely. Namísto toho miluje anděly...