Je dcerou redaktorky módy časopisu Life a obchodníka se železným odpadem. Studovala herectví u Uty Hagenové a Lee Strasberga v Actors Studiu. V osmnácti letech debutovala na Broadwayi ve hře Step on a Crack. Byla známou postavou newyorského...

Životopis

Je dcerou redaktorky módy časopisu Life a obchodníka se železným odpadem. Studovala herectví u Uty Hagenové a Lee Strasberga v Actors Studiu. V osmnácti letech debutovala na Broadwayi ve hře Step on a Crack. Byla známou postavou newyorského divadelního světa 60. let. Patřila do okruhu blízkých přátel Andyho Warhola, podílela se na řadě experimentálních divadelních představení (především souboru La Mama s režisérem Tomem O'Horganem) a proslula tím, že několikrát hrála na jevišti nahá (hry Sweet Eros, Futz).

Účinkovala zejm. na imobroadwayských a regionálních scénách, kde vytvořila kolem padesáti rolí, mj. ve hrách Davida Rabeho In the Boom Boom Room (cena Dramalogue Award 1981), Václava Havla Largo desolato (neworské Public Theatre), Alana Aykborna Woman in Mind (1991, Westport Playhouse), Terence McNallyho Where Was Tommy Flowers Gone a Williama Shakespeara Bouře a Sen noci svatojánské. Ve filmu se začala objevovat už v pol. 60. let, většinou v nezávislých a nízkorozpočtových produkcích.

Výrazněji na sebe upozornila (Zlatý glóbus 1987, nominace na Oscara 1987) až poměrně pozdě titulní úlohou stárnoucí české herečky v New Yorku, která dovede k úspěchu svou mladší krajanku (Paulina Porizková) v dramatu Anna (r. Y. Bogayevicz). Často účinkovala v TV, např. se objevila na obrazovkách jako broadwayská herečka Helen Lawsonová v TV seriálu Valley of the Dolls (1993-94, Údolí princezen - ČTV) nebo jako Marilyn Monroe v milostném dramatu Norma Jean, Jack & Já.

První pokus o režii učinila epizodou Magic Motel (Kouzelný motel) ze seriálu krátkých příběhů o ženách a jejich sexuálních fantaziích Women Stories of Passion (TV-1997, Ženské příběhy vášně) a podruhé se postavila za kameru při natáčení komedie Chlapci za katedrou. Byla dlouholetou členkou Actors Studia a uznávanou pedagožkou v hereckých učilištích (The Lee Strasberg Theatre Institute, Insight Transformational).

V roce 1983 založila vlastní putovní dílnu Sally Kirkland Acting Workshop, jejíž frekventanti se zde věnují transcendentalní meditaci, józe a herecké výuce. 1988 založila spolu s Markem a Davidem Buntzmanovými produkční společnost Artists Alliance Productions. Své umělecké zájmy rozšířila o psaní básní a malování, působí jako duchovní církve Church of the Movement of Spiritual Inner Awareness.