Pracoval v různých časopisech a po večerech navštěvoval konzervatoř. Roku 1978 absolvoval římskou Národní akademii dramatického umění Silvia D'Amica. Uměleckou dráhu odstartoval na jevišti v shakespearovském repertoáru a v tradičních...

Životopis

Pracoval v různých časopisech a po večerech navštěvoval konzervatoř. Roku 1978 absolvoval římskou Národní akademii dramatického umění Silvia D'Amica.

Uměleckou dráhu odstartoval na jevišti v shakespearovském repertoáru a v tradičních italských komediích commedia dell'arte.

Stal se členem janovského divadelního souboru Teatro di Genova, kde během dvou sezon účinkoval v několika inscenacích českého režiséra Otomara Krejči (mj. Čechovovy Tři sestry a Strindbergova Slečna Julie).

Velký úspěch zaznamenal na přehlídce Festival Dei Due Mondi ve Spoletu s hrou italského autora Claudia Bigagliho Malá nedorozumění. Ve filmu debutoval po boku Marcella Mastroianniho, Michela Piccoliho a Anouk Aiméeové v přepisu románu albánského spisovatele Ismaela Kadarého Generál mrtvé armády (r. L. Tovoli).

Popularitu si získal jak v komediálních, tak i v charakterních rolích. Do mezinárodního povědomí se zapsal především groteskní úlohou architekta Paola, posedlého atraktivní dívkou (Francesca Dellera), v kontroverzním filmu Maso (r. M. Ferreri).

Za roli neuropsychiatra Artura v psychologickém dramatu Velký meloun (r. F. Archibugiová) byl oceněn Donatellovým Davidem 1992. Další velký úspěch mu přinesla postava podvodníka Joe Morelliho, putujícího po Sicílii jako údajný hledač talentů pro římské film. studio, v komediálním dramatu Starman - Výrobce hvězd (r. G. Tornatore).

Svoji tvář propůjčil na film. plátně a TV obrazovce dvěma autentickým osobnostem: slavný italský skladatel Gioacchino Rossini v mladém věku (Rossini! Rossini!) a italský cyklistický šampion Fausto Coppi (Velký Fausto). V roce 1999 se uvedl jako režisér komedií Libero burro s Michelem Piccolim a Chiarou Mastroianniovou