Zděněk Barták vystudoval Státní konzervatoři v Praze - hlavní obor skladba a zároveň hra na klavír a tubu. Veřejně začal vystupovat s orchestrem svého otce. Poté působil v řadě skupin, např. "Fontána", "220". Postupně začal...

Životopis

Zděněk Barták vystudoval Státní konzervatoři v Praze - hlavní obor skladba a zároveň hra na klavír a tubu.

Veřejně začal vystupovat s orchestrem svého otce. Poté působil v řadě skupin, např. "Fontána", "220".

Postupně začal skládat písničky pro přední české interperty, například Viktora Sodomu (Hej, zahradníku), Milana Chladila (Tvá ústa medová), Hanu Zagorovou (Kamarád), Marii Rottrovou (Dívka s dobrou pověstí), Petru Černockou (Zpívání v dešti), Helenu Vondráčkovou (Létej, Mít rád), Michala Davida (Nenapovídej, Nonstop)...

Tři roky působil jako hráč na klávesové nástroje a zpěvák ve skupině Kroky Františka Janečka s Michalem Davidem.

Od roku 1978 se Zdeněk Barták věnuje také filmové hudbě. Stal se dvorním skladatelem režiséra Jaroslava Soukupa.

Napsal hudbu k těmto filmům: Drsná planina, Romaneto, Dostih, Vítr v kapse, Záchvěv strachu, Láska z pasáže, Pěsti ve tmě, Discopříběh I., II., Divoká srdce, Kamarád do deště I.,II., Svatba upírů, Byl jednou jeden polda I.,II.,III., Jak ukrást Dagmaru. Dále napsal hudbu k několika seriálům: Hotel Herbich, Zdivočelá země, Nemocnice na kraji města po dvaceti letech.

Zdeněk Barták se věnuje i muzikálové tvorbě (The Tempest, Kristián).

V současné době také spolupracuje s řadou našich interpertů - Karlem Gottem, Dagmar Patrasovou, Jakubem Smolíkem...